werken (2)

Teksten met allure: onze beste tips

Tegenwoordig draait alles om online. Natuurlijk zijn er nog stenen winkels en winkelen mensen nog wel in winkelcentra. Maar ook die stenen winkels zijn vertegenwoordigd op het web en voeren daar een strijd om klanten voor zich te winnen. De strijd om de klanten voert zich vandaag de dag dus vooral online af. Het is zaak om in de eerste plaats gevonden te worden. En dan in de tweede plaats om de bezoeker te overtuigen om juist jouw zaak te kiezen

Maar hoe doe je dit precies? Alhoewel het web steeds meer multimedia wordt, denk aan YouTube, Vimeo, Instagram, Pinterest, meer visueel, is tekst nog steeds het fundament. Zoekmachines en platformen als YouTube e.d. kunnen nog slecht afbeeldingen en video doorgronden. Ze kunnen metrieken bijhouden zoals aantal views, hoe lang blijven mensen kijken, duimpjes omhoog enzo. Maar om de context te achterhalen van de video en zo te weten waar de video überhaupt relevant voor is, daar zijn zoekmachines nog steeds uitermate afhankelijk van het geschreven woord.

Het is dus  zaak om uw website te vullen met teksten die boeiend zijn en op heldere wijze beschrijven wat uw toegevoegde waarde is, hoe u de klant kunt helpen. De zoekmachines helpt u hier ook mee, in ruil daarvoor helpt de zoekmachine u beter gevonden te worden door uw potentiële klant. Het is wel zaak te weten te komen wat voor termen uw ideale klant precies gebruikt tijdens het zoeken en deze termen spaarzaam laten vallen in cruciale posities in de tekst. Dit is in een notendop SEO-bewust schrijven vandaag de dag. Heeft u hier geen kaas van gegeten of geen tijd om in te verdiepen dan is het raadzaam om een professional hiervoor in te zetten: https://www.swaanscommunicatie.nl/contact/seo-tekstschrijver-website/. Een SEO tekstschrijver weet precies waar zoekmachines als Google op zitten te wachten en kunnen teksten schrijven die zich meer dan terug verdienen omdat zij vele relevante bezoekers naar uw website halen.

Dat is slechts de eerste stap. Na het ontvangen van de zoekers is het zaak om deze te converteren in jargon. Converteren houdt in dat de gebruiker een actie neemt bijvoorbeeld iets kopen in een webwinkel of inschrijven voor een nieuwsbrief als dat u voornaamste doel is. De kunst om op subtiele wijze mensen actie te laten nemen d.m.v. tekst noemt men ook wel copywriting, zie https://www.swaanscommunicatie.nl/copywriters/. Zoekmachines kunnen ook zien of mensen daadwerkelijk actie nemen op de site, en dit zien zij als een positief signaal, waardoor uw website in een positieve spiraal terecht komt. Dit is de sleutel tot online succes.